Direktlänk till inlägg 12 maj 2007

Oh oh, things are gonna change now for the better?

Av ida-lii loven makkonen - 12 maj 2007 20:42

vet inte vad som tagit åt mig, fattar inget längre. överdriver och är egoistisk. vet att det låter löjligt men det känns som om alla bara tänker på andra och jag tänker på mig själv, förutom EN till person. mina kompisar tänker bara på andra killar/deras pojkvänner. jag vet inte om jag har dig som pojkvän igen och det gör mig ännu mer förvirrad, är han min eller inte nu? jag är för feg för att snacka om det längre för varje gång jag tar upp det så byts samtalsämne och jag vill inte tvinga någon till att prata om något man inte verkar vilja prata om. och om man nu inte ens vill prata om det, hur kan man då vilja ha ett förhållande? ibland tror jag att det är lättare att handla än att tänka efter. i det här fallet är det ju inte första gången vi "handlar" men jag vill att det blir första och sista gången vi tänker innan.

usch det där gjorde mig bara ännu mer förvirrad och ledsen, det känns som om jag lever i en glaskula och i den glaskulan passerar inget annat än mitt eget vetande och mina egna tankar. inget från omvärlden, inte ens från dig. det finns så många frågar men inte tillräckligt med svar. den enda som kan svara på alla frågor åt mig är du, ingen annan. men alla verkar vilja svara på dom utom just du.


Anberlin - Dismantle repair.

One last glance from a taxi cab
Images scar my mind
For weeks've felt like years
Since your full attention was all mine
The night was young and so were we
Talked about life, God, death, and your family
Didn't want any promises,
Just my undivided honesty, and you said

Oh oh, things are gonna change now for the better
Oh oh, things are gonna change, oh, they're gonna change

I am the patron saint of lost causes
A fraction of who I once believed (change)
only a matter of time
Opinions I would try and rewrite
If life had background music playing your song
I've got to be honest, I tried to escape you
But the orchestra plays on, and they sang

Oh oh, things are gonna change now for the better
Oh oh, things are gonna change

[Chorus 2x]
Hands, like secrets, are the hardest thing to keep from you
Lines and phrases, like knives, your words can cut me through
Dismantle me down (repair)
You dismantle me
You dismantle me

Give me time to prove
Prove I want the rest of yours (prelude)
Call this a prelude to a lifetime of you
It's not that I hang on every word
I hang myself on what you repeat
It's not that I keep hanging on
I'm never letting go

[Chorus 2x]
Hands, like secrets, are the hardest thing to keep from you
Lines and phrases, like knives, your words can cut me through
Dismantle me down (repair)
You dismantle me
You dismantle me

Save me from myself
Save me from myself
Help me save me from myself
Save me from myself

Oh oh, things are gonna change now for the better
Oh oh, things are gonna change

[Chorus 4x]
Hands, like secrets, are the hardest thing to keep from you
Lines and phrases, like knives, your words can cut me through
Dismantle me down (repair)
You dismantle me
You dismantle me


en liten snutt från låten (refrängen) <3

http://www.espew.com/cgi-bin/spew/269932/anberlin-dismantle-repair1.mp3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida-lii loven makkonen - 3 december 2007 21:38

har flyttat bloggen till; http://idaliimakkonen.blogg.se/

Av ida-lii loven makkonen - 12 november 2007 16:05

vaknade upp oc insåg snabbt att det skulle bli till att stanna hemma idag, är snuvig, täppt i näsan och har ont i halsen plus huvudet, inte kul. jag hoppas verkligen att jag blir bättre tills imorn för vi ska redovisa våra kjolkollektioner och vll ab...

Av ida-lii loven makkonen - 11 november 2007 17:52

var hos min mormor och mofar idag och åt lite mat och umgicks med en del av släkten. hade itne köpt någon farsdag present så jag köpte lite antonbergchoklad i sista minuten sådär. han blev jätteglad och jag likaså för nu slipper jag oroa mig över att...

Av ida-lii loven makkonen - 3 november 2007 20:53

var och tittade på ojkvännens hockeymatch idag, dom vann och han gjorde ett av åtta mål, duktgt! sen åkte vi hem och åt och fixade oss inför lite party tonight! robert skulle förkröka med grabbarna så jag sitter för tillfället hemma hos jersy coh vän...

Av ida-lii loven makkonen - 1 november 2007 19:42

drömde en lagom konstig dröm härom natten, att jag gick i en dagisskola där man hade matsal och skolsal i samma rum och man åt vid sina bänkar. dagens lunch va rosa köttbullar med godisbilfyllning och lila godissnören(?) hahahahahah. det smakade jätt...

Ovido - Quiz & Flashcards