Alla inlägg under april 2007

Av ida-lii loven makkonen - 28 april 2007 14:19

va på fest med nina erik och jonte igåd, det va bäde urmys och roligt! fats jag drack lite mycket, ska nog ta det lugnt idag. assköna människor va det där visste inte ena att det fanns så sköna people häromkring, assköna stilar och assköna personligheter, yeah.

nu sitter jag här och äter chips med dipp. ska hoppa in i duschen snart och fixa i odrning mig ska inte till kista med denize och nina wie.

nina är fotografen till dessa härliga bilder <3



Av ida-lii loven makkonen - 26 april 2007 21:44

skolan idag det va faktikst rätt kul,mys.

sen åkte vi till kängen på kvällen (jag nizen och nina) träffade erik douglas och två andra (förlåt kommer inte ihåg namnen ) sen skulle dom repa och vi blev helt "paralyserade" av att hära dom. vi tyckte vi hade varit jätteduktiga som kunde spela ett och då menar jag endast ett ackord elelr vad det nu var, medans dom satt och lekte och ändå då spelade 1000 ggr bättre än oss ahha. men hursomhelst dom vaunderbara (speciellt när erik sjöng lips of an angel!) sen plockade dom ihop och vi gick till bussen och tod farväl till alla förutom douglas som skulle med samma buss men hoppade av precis innan sylta (han påstår sig avra en bonde haha). när vi kom hem gjorde jagg ravioli och nina åkte hem. nu sitter jag här och är lite social.


pusshej!

Av ida-lii loven makkonen - 25 april 2007 15:14

skulle på musikal med erik igår (haha?) sen blev det strömmabrott i några timmar så den sköts upp en halvtimme innan vi kundese den. men till slut så fick jag se min söta lilla kusin gå upp på scenen i anakondadrätk och sjunga en truddelutt! det av jättemysig och har stor lust att gå ikväll med men föräldrarmötet och väran skolresa kommer lite i vägen men får se om vi hinner springa iväg till musikalen ändå, hoppas! blev kebab till middag igår yeah. idag hopas jag på att det blir något liiite lyttigare haha.

tja!


Av ida-lii loven makkonen - 22 april 2007 20:23

igår av jag i kängen med  nina och denize. träffade erik, douglas, alex (haha) och emil. skulle gått på fest men dom stack därifårn och vi gick hem till eriks pappa. kollade på tv och lyssnade på när erik sjöng(!) och douglas spelade  gitarr. det va helt helt sjukt jävla bra, kunde inte få fram ett odr efter att han hade sjungit hinder - lips of an angel. nina satt och nästan grät och denize fick för sig att det va tvn som spelade den låten. men inte då, sen sjön han eye of the storm med blindside. dom va lika duktiga då och fick massa applåder fårn oss efteråt! alex ja, han satt mest i soffan med sin käpp han haha. hade jättekul igår iaf. träffade larsson på hemvägen och pratade lite med honom innan vi skildes åt. sen gick jag hem snackade lite i tele och somande gott.

idag har jag duschat ALLA mina hundar och pluggat järnet, eller ja, iaf fösökt haha. har ätit pizza och nu ska jag plugga vidare för det blev ingen tripp till kista det får vi ta imorn för mamma sov liiite för länge nu på dagen så hon va alldeles för trött för att åka.

 imorn är det skolan, tveksam om det är så roligt det, usch.

Av ida-lii loven makkonen - 20 april 2007 18:17

nu ärdet fredag och en härlig härlg väntar, ikväll ska jag till bålsta och träffa celine, anna och en massa andra, yeah! kanske blir fets också om cathi slår mig en pling. sen senare kanske jag ska till kungsängen och träffa en jägarson haha, well we' ll se! nu ska jag bara göra i ordning mig så att jag inte behöver stressa senare, tja!

Av ida-lii loven makkonen - 19 april 2007 20:29

jag har tänkt på en sak, när jag bråkar med mina föräldrar och säger en massa saker (som jag fattar nu efteråt) egentligen var helt onödiga och sedan drar ut på kvällen och fortfarande känner mig fruktansvärt irriterad på dem, kanske till och med hatar dem just för tillfället. tänkt om man då  råka bli påkörd där man går i sin egen värld eller om något ännu värre skulle hända en, vad hemsk man måste känna sig, att det sista som ens föräldrar kunde ha hört från en va ens dotter so skrek att hon hatade dom och smällde igen dörren. jag förstår inte hur jag kunde hålla på sådär, nu för tiden tänker jag på vad som kan hända varje gång jag har småtjafsat med mamma och städning eller något, på vad som skulle kunna hända när man sen går ut för att dra på fest eller något liknande. jag har kommit fram till att man ska ta avra på varenda minut man får med sin familj, för det är dem som alltid kommer att finnas där för en hur svårt det än blir, om pojkvännen gör slut, om man är sjuk så är det mamma som pysslar om en, om man behöver pengar är det dom som kanske ger en en slant om man fråga snällt och inte ber om allt för mycket eller om man har bråkat med sina kompisar, det är alltid dom som ställer upp för en och tar sig tid att trösta ordentligt, för de bill ju inte att någon när/kär ska må dåligt. det jag vill komma fram till med det här är att jag älskar mig familj mer än det troligen går att älska en levande varelse, dom har alltid funnits för mig i både vått och torrt. de har alltid stöttat mig till 100%, javisst det har dykt upp en del bråk som fått fnurra på tråden men den har alltid rett ut sig igen, tack!

jag älskar er glöm aldrig det <3

Av ida-lii loven makkonen - 19 april 2007 14:11

hade matte nationella i morse, det gick bra tror jag. sen så hade vi musik och jag fick ont i hucvudet och åt glass, så jag gick och åt och gick hem. nu har jag precis gjort klart astronomiarbetet och ska gå och sola om en liten stund. det är så himla trisst väder ute, usch. nu har jag bara ett arbete kvar och sen ska jag träna till spanskan och andra världskriget.

 ikväll ska jag kolla på tv med "pussy" aka robert wey! 

Av ida-lii loven makkonen - 18 april 2007 20:22

har varit i skolan haft en ganska stressig dag har haft två prov och måste plugga ännu mer nu, ska skriva en uppsats så slipper jag göra den imorn.

blir bara så irriterad på folk som inte kan höra av sig när dom ska, tråkigt för då går jag och väntar på att personen ska höra av sig så händer aldrig det.

när man får ett sms från en kompis så svarar man väl ändå? tydligen inte i det här fallet, så mycket bryr personen sig, aja. ska iaf kollla på top model och fråga olle ikväll eftersom jag inte får något annat mer spännande att titta på.


mamma köpte iaf linne som jag skulle köpt igår, äntligen!

och så har jag blivit lite brunare av body lotionen med self tanen i, det börjar vankas sommar banne mig, nananananananananana...


http://www.musicbrigade.com/templates/VideoPage____7274.aspx?VideoID=2503872



Ovido - Quiz & Flashcards