Alla inlägg under mars 2007

Av ida-lii loven makkonen - 31 mars 2007 12:55

'Cause when I look you're never thereBut when I sleep you're everywhere You're in everyone I seeSo tell meDo you see me?har ätit gott hos min mormor och morfar nu. grillad fläskkaré med pommes och mangoraja till, mums! men sen så hängde jag på lois hem för min mormor blev jobbig bara för tat jag tänkte åka till håbo-tibble (som jag kan informera för er som inte vet; det är en lite by ca tio minuter utanför bro där det inte händer mycket förutom att man akn skejta och titta på film typ.)men min mormor tror tydligen att det är värsta raggarstället där alla super sig fulla oc knullar runt eller något, det låter som det på henne iaf. hur som helst blev jag irriterad så jag gick hem med lois. nu sitter jag här och har inget att göraförsöker planera inför kvällen men kan inte komma på något roligt. vill ju åka till håban men vet inte hur jag ska komma dit längre. jajja, kanke kommer det förbi någon rolig liten varelse och drar ut mig i kvällen, jag hoppas!

Av ida-lii loven makkonen - 31 mars 2007 00:24

ljuga? det kan ju vem som helst.men det är bara när du gör detsom det känns.tystnad.andetagen flämtar,ärligheten finns den kvar här?enda svaret är du.jag försökser att inte längre vara kär, men jag älskar dig fortfarande lika mycket som sist. det enda du behöver göra är att bry dig, (jag tror att du gör det) gör du verkligen det? för om du gör det, så behöver jag veta det (nästan) mer än någonsin just nu.jag orkar inte känna mig som någon person som du tar kontakt med när du har "lust", det är klart jag inte har något emot det men jag vill känna att jag betyder något mer än bara det, att våran vännskap betyder något, jag har troligen helt fel när det gäller det här men har gått och burit på den här känslan så pass länge (har försökat stänga av den) att jag inte längre orkar ha den kvar.är jag din kompis eller inte, jag har ju känslor som alla andra personer och det vet jag att du vet, det du kanske inte vet är att jag inte hunnit komma över mina känslor för dig ännu och behöver hålla kontaketen med dig. du sa att jag kunde ringa dig och prata med dig om vad som än tyngde ner mig när jag än hade problem (kanske inte exakt med dessa ord), men ska jag vara ärlig så tror jag att du lovade både dig och mig lite för mycket den där kvällen. om inte, proof me im wrong? för det är nästan alltid föutom ett fåtal ggr jag som har fått ta kontakt med dig när vi ska träffas är det så du tycker att vårat förhållande ska vara, vårat vänksapförhållande?jag vet ju inte ens om du fortfarande läser det här(bloggen), men om du gör det så tror jag att du märker att allting kanske inte alltid är som det ser ut att vara. man måste ta sig tid att lyssna och förstå, jag öppnade upp mig helt för dig, känner mig helt naken nu, en gång va vi nog båda nakna eller du va väl iaf halvt naken, och där stannade det, du tog på dig kläderna igen och tog med dig mina hem som ett minne. det du inte tänkte på var att utan kläderna är jag kall och frusen. genom att träffa dig kanske jag får möjligheten att med tiden få på mig alla klädesplaggen igen så att jag slipper frysa och känna mig naken. för det vill du väl mer än någon, att jag ska bli hel igen? för annars kommer jag ju klänga efter dig resten av mitt liv och det slutar väl med att jag försvinner och stängs ut ur ditt liv för alltid, "haha" (inte roligt).jag vill inte att något ska ändras, eller kanske och i så fall, till det bättre, kan vi göra både mig och dig den tjänsten? kärlek övervinner allt, har du kärlek att ge?för om du också har det så kan den övervinnna det här.din vän för alltid <3

Av ida-lii loven makkonen - 29 mars 2007 15:34

dryg dag i skolan första gången man var där på hela veckan och det första man får göra är att sjunga(?) och spela piano samtidigt till en låt jag inte har spelat på minst två veckor. för det första kunde jag inte sjunga för jag har knappt någon röst(fortf förkyld) och sen för det andra så absolut hatar jag att spela piano och ännu mer att sjunga inför andra. men jag gjorde som han sa och "sjöngprata" samtidigt som jag spelade piano. han tyckte det av bra (ha vilket skämt!) men jag va inte nöjd så jag sk träna mer så det blir bättre nästa gång!kunde lika gärna ha stannat hemma för vi läste på engalskan och no:n satt man bara och lyssnade och anteckna helt onödiga saker, sen hade vi bild där vi ritade symboler och till sist fome (färg och form) där vi målade vidare på de stora tavlorna. inget har gått bra idag så jag känner inte för att göra något annat än dra ett täcke ööver mig och försvinna in i min drömvärld. men det går itne för jag har spanskaprov imorn och har i princip inte ens tittat i böckerna, bra ida!får ta mig i kragen och försöka hålla mig vaken några timmar till.nu har jag pluggat och pluggat men inte mycket har fastnat, jahaja får nog at och plugga lite till haha usch!kärlek. ett stort ord, alldeles för stort för mig. jag förstår mig inte riktigt på det ordet för tillfället, eller i varje fall inte såndär intim kärlek mellan två mycket mycket nära personer. jag tror att personen jag sist kände så med, råkade sno emd sig alls min förmåga att hoppas/tro på kärleken och fortsätta leta efter den för just nu känner jag bara saknad och tomhet i just det facket i mitt upprivna hjärta. den kammaren är tom, inget blod har lyckats hålla sig kvar där. det har runnit ut och lämnat just den delen kall och oläkt. kanske, med tiden, läker hålet i kammaren sakta ihop och kan värmas upp igen och ta emot kärlek på den nivån, men inte nu, inte ännu.

Av ida-lii loven makkonen - 28 mars 2007 14:24

igår var jag sjuk och likaså idag. vaknade och sa farväl till en nyvaken pojk som skulle iväg och bygga haha, sen gick jag och la mig igen. funderar på om jag ska lägga mig ute i solen och glassa lite, det är ju så varmt ute! har varit 20 grader i solen i tre dagar nu, hello det mars och man kan redan ligga ute och sola, känner på mig att det kommer att bli en väldigt behaglig och varm sommar. fast å andra sidan så kan det ju slå om och bli en väldigt kall sommar nu när det har varit varmt resten av året. men jag hoppas ändå! önskar nu bara att min förkylning kan försvinna så att jag kan få åka in till stan och shoppa lite, så här länge har jag nog inte hållit i pengar förut, duktigt även om det ha med min sjuklighet att göra!nej nu väntar solstolen.HINDER LYRICS"Better Than Me"I think you can do much better than meAfter all the lies that I made you believeGuilt kicks in and I start to seeThe edge of the bedWhere your nightgown used to beI told myself I won't miss youBut I rememberedWhat it feels like beside youI really miss your hair in my faceAnd the way your innocence tastesAnd I think you should know thisYou deserve much better than meWhile looking through your old box of notesI found those pictures I tookThat you were looking forIf there's one memory I don't want to loseThat time at the mallYou and me in the dressing roomI told myself I won't miss youBut I rememberedWhat it feels like beside youI really miss your hair in my faceAnd the way your innocence tastesAnd I think you should know thisYou deserve much better than meThe bed I'm lying in is getting colderWish I never would've said it's overAnd I can't pretend... I won't think about you when I'm olderCause we never really had our closureThis can't be the endI really miss your hair in my faceAnd the way your innocence tastesAnd I think you should know thisYou deserve much better than meI really miss your hair in my faceAnd the way your innocence tastesAnd I think you should know thisYou deserve much better than me(And I think you should know this)(You deserve much better than me)sjukt bra låt, och jag blir galen för jag kan inte ha den på min mobil!

Av ida-lii loven makkonen - 26 mars 2007 14:24

CONGRAT'S DAD! - "45år jisses nu är du gammal gubbe, haha" (okej ett tips skämta aldrig om sånt där när han är alldeles nyvaken!)han blev nog lite sur innerst inne men höll det inom sig, det är ju kanske inte så konstigt när jag står och håller i hans present hah! hur som helst GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PAPPA! han fick en mp3 så nu slipper han tjata om att han måste bränna skivor till bandet hela tiden, skönt!sen skulle alla upp pappa skullle iväg någonstans mamma skulle jobba och bror skulle till skolan, jag somnade dock om är för tillfället förkyld och då slipper man skolan yeah!måste ifs hämta spanskaböckerna i skolan om sådär en halvtimma och lämna trumpeten till bror(haha)kvällen: kvällen kommer inte att bli bra alls och absolut inte som jag tänkt mig men så är det när man har vänner som inte hör av sig innan man hör av sig till dem, trodde det va bestämt att vi titta på film men som sagt, icke.blir väl till och titta på den där filmen själv, "jättekul" och sen inte göra något alls.får sitta här och snora tills jag är för trött för att vara vaken längre. good, förkyld och på dåligt humör kan det bli bättre? kanske skulle ta och dricka en smothie för att få upp humöret?jag är ett objekt, du kommer och går som du vill. det är kanske inte sant men det är så det känns, och ska det behöva kännas så mycket länge till så vet jag inte vad jag ska göra, vänja mig? vänja mig vid att vara ett objekt? jag är inte längre kär i någon, om nu inte någon heter kärlek. alltså, jag är kär i kärleken.ta det nu inte för hårt, kärleken har jag bara lämnat på ett stadie, det stadie som ligger ovanför mig, utom räckhåll. mina armar är för korta och benen bär inte upp mig tillräckligt. en dag kanske jag växer, växer av värme och lycka, för det sägs ju att man sväller upp av värme och lycka får en att sväva ovanför molnen. en dag kanske jag träffar mr.love, han kanske får mig att svälla och lyfta, får mig att sträcka på nacken och vara stolt, stolt för att jag är just den jag är. känner mig som en i mängden. det är vad jag är just nu, nu känner jag mig inte speciell, inte som ju hon, inte som "den där tjejen hon är..min flickvän".inte så konstigt kanske jag har ju ingen som kan kalla mig sin flickvän, ingen som är stolt över mig eller saknar mig när man inte är vid ens sida. men som sagt en dag så kanske, bara kanske träffar jag någon som får mig att känna mig älskad.

Av ida-lii loven makkonen - 25 mars 2007 17:44

vaknade alldeles för tidigt i morse, igen! haha samma person som som vanligt inte kunde sova. han åt upp en bullåpåse och gick hem några timmar innan mitt kalas som just ägt rum, varför vet jag inte men jag kan gissa på att han är väldigt blyg!kalaset det va trevligt och mysigt det, nu är jag bara trött eftersom jag är ganska förkyld och hungrig. fick lite pengar/presentkort, påslakan med blommor på (wie!), ett par ballerinaskor i zebramönster, verkligen assköna och gula tulpaner. har lust att bara gå och lägga mig en stund men orkar inte göra det haha, illa! ska göra det om n stund ändå tror jag, sen ska jag gå upp och äta sen lata mig ännu mer. imorn ska jag troligen in till stan med vem vet jag inte ännu men in ska jag, om jag orkar vill säga.Du är ett glashus, å jag är en sten.Men det är du som försöker se igenom mig.

Av ida-lii loven makkonen - 24 mars 2007 21:10

igå klippte jag mig efter skolan och sedan åkte jag in till stan och träffade robin, hon hade redan shoppat järnet så nu var det min tur! fsat shoppade järnet gjorde jag inte direkt köpte, rouge, solglasögon, hårklämma och ett par frank dandy-trosor jag itne kunde låta bli, skull bara ha dom! sen åkte vi hem till mig och träffade tobbe och alex på tåget och betämde oss för att hänga med dom på fets till solna. det va väl kul där till vi skulle hem då mums ocj janne kände för slagsmål och allting blev i princip kaos. men nu är det väl bra igen antar jag men fest ska jag inte på på ett bra tag! (en vecka iaf haha). båbert. har svullat med tre filmer och massa chips/ostbågar/skinksallader/coca cola m.m ikväll ska jag ta det lugnt kolla på tv och umgås lite med robert. innan dess ska jag väl äta lite till "haha" *tjock*

Av ida-lii loven makkonen - 22 mars 2007 08:50

vaknade klockan 6 på morgonen och kunde inte somna om haha, det va precis som när man var liten och tyckte det var jättespännande på sin egen fördelsedagsmorgon, förutom att nu va jag mest kissnödig men för lat för att gå upp haha. så jag låg där en lååång stund innan jag till slut fick springa till toaletten för att det inte skulle inträffa en smärre olycka i min säng! sen hade klockan hunnit bli ganska mycket så jag hann inte sova mer än en halvtimma eller så. vaknade sen igen av min pappa och bror som sjöng "ja må hon leva, ja må hon leva" i kör (mest pappa min bror stod mest och sov) sen fick jag bara en del presenter för mamma var inte med. magellacksremover/nagelfil i glas/ nagellacksgrejs, en t-shirt men jumi hendrix-tryck på, pengar och MOBIL! fick jag nu på morgonen. yeah! fast nu sitter jag i skolan och den ligger hemma och laddar hm, skulle helst bara vilja gå hem och hålla på med den men det går inte för tillfället, vi har prov (usch), slutar dock halv ett idag så sen ska jag dra med mig elin hem till mig och äta sushi och försöka förstå mig på mobilen (är inte den mest tekniska).HURRA HURRA TILL MIG SJÄLV!

Ovido - Quiz & Flashcards